maandag 24 maart 2014

Monday Monday

In de weekenden kan het nogal eens voorkomen dat mijn goede voornemens even in de ijskast worden gezet. Zo stond er een avondje Antwerpen op de planning die begon in de cocktailbar. Cocktails vallen doorgaans niet onder het kopje gezond en al helemaal niet als je een voorliefde hebt voor caloriebom Pina Colada. Daar kwam ik dus mooi even achter nadat ik drie van deze boosdoeners achterover had geslagen. Dit ogenschijnlijk onschuldige drankje bevat namelijk gemiddeld 650 calorieën per glas, wat gelijk staat aan een avondmaaltijd. Hardlopen is er dit weekend ook niet van gekomen, wat mijn schuldgevoel uiteraard extra groot maakt.


(De boosdoener van de avond in kwestie)

Gelukkig is het maandag en maandag is de dag der nieuwe kansen. Vanavond staat hardlopen weer in de planning om de schade van het weekend enigszins te compenseren. 
Nu weet ik dat jezelf helemaal te buiten gaan in het weekend niet hersteld kan worden met een rondje hardlopen, maar het leven moet potverdorie ook nog leuk blijven.
Om de moed erin te houden heb ik voor mijzelf besloten dat ik doordeweeks zoveel mogelijk gezond eet en in het weekend me niet schuldig hoef te voelen als ik een frietje met mayo (en het liefst nog een frikandel) naar binnen werk. Eigenlijk een beetje het 80/20 principe. Voor 80% eet je gezond en 20% mag er gezondigd worden.


























Aangezien ik een leven zonder lekkers niet zie zitten, is dit de perfecte oplossing. Ik ben overigens niet op dieet, aangezien ik een prima gewicht heb, maar merk wel dat ik behoefte heb aan een gezondere levensstijl. En daarnaast ben ook ik niet meer gezegend met de eigenschap om alles te kunnen eten en niets aan te komen (bye bye tienerjaren).

Vandaag dus zwart op wit het goede voornemen om ook gezonder te gaan eten, maar dan wel met zo nu en dan een zondiging, om het leuk te houden. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten